-
Ułatwienia dostępu
Ułatwienia dostępu Strona BIP
Biuletyn Informacji Publicznej - Miejskie Przedszkole w Mszczonowie-
Wyszukiwarka
Wyszukiwarka
Menu
- Aktualności
- Przedszkole
-
Projekty i innowacje
- Projekt edukacyjny "Liczymy, tak daleko, jak potrafimy"
- Projekt edukacyjny "Drzewo cztery pory roku"
- "Czyste powietrze wokół nas"
- Projekt Edukacyjny "Jem zdrowo"
- Mały miś w świecie wielkiej literatury 2018-2019
- Wiem, bo działam i eksperymentuję - innowacja pedagogiczna
- Robotyka
- "Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025"
- Projekt edukacyjny "Mali badacze"
- Ogólnopolski program edukacyjny „Zdrowo i sportowo”
- Innowacja pedagogiczna „Matematyka dla malucha”
- Program edukacyjny „Kodowanie na dywanie”
- "Zabawa uczy i doskonali"
Menu
- Aktualności
- Przedszkole
- O nas
- Dyrektor
- Statut
- Grupy
- Budżet
- Historia
- Rekrutacja
- Dla
Rodziców - Ramowy rozkład dnia
- Projekty i innowacje
- Projekt edukacyjny "Liczymy, tak daleko, jak potrafimy"
- Projekt edukacyjny "Drzewo cztery pory roku"
- "Czyste powietrze wokół nas"
- Projekt Edukacyjny "Jem zdrowo"
- Mały miś w świecie wielkiej literatury 2018-2019
- Wiem, bo działam i eksperymentuję - innowacja pedagogiczna
- Robotyka
- "Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025"
- Projekt edukacyjny "Mali badacze"
- Ogólnopolski program edukacyjny „Zdrowo i sportowo”
- Innowacja pedagogiczna „Matematyka dla malucha”
- Program edukacyjny „Kodowanie na dywanie”
- "Zabawa uczy i doskonali"
Menu
Dane kontaktowe
Miejskie Przedszkole nr 1
ul. Tarczyńska 28
96-320 Mszczonów
tel/fax 46 857 16 68
przedszkole@mszczonow.pl
16-24 marzec
Zabawy w głoskowanie dla dzieci 4-5 letnich
Głoskowanie to nauka poprawnego artykułowania wszystkich głosek w wyrazie. Głoskowanie dziecko powinno opanować przed nauką czytania , ale po przyswojeniu sylabizowania. Wszelkie ćwiczenia na głoskowanie powinny mieć formę zabawy, żeby nie zniechęcać dziecko. Jeśli to tylko możliwe, wykonujcie je podczas codziennych czynności. Takie ćwiczenia nie muszą trwać długo, jednak ważna jest ich systematyczność. O wiele więcej przyniesie kilkuminutowa, ale codzienna tego typu zabawa niż godzinne posiedzenie raz w tygodniu. Na początku do nauki głoskowania wybieramy krótkie wyrazy np. oko, ser, las, nos, ucho itp.
Przykładowe zabawy rozwijające umiejętność głoskowania:
1. Zgaduj Zgadula
Zabawa polega na tym, że rodzic samodzielnie głoskuje proste wyrazy, natomiast zadaniem dziecka jest odgadnięcie tego słowa. Jeśli jest to możliwe role się odwracają.
2. Głoskowanie z obrazkiem
W tej zabawie przydadzą się proste ilustracje z przedmiotami, zwierzętami znanymi dziecku ( mogą być wcześniej przygotowane z dzieckiem lub możemy wykorzystać obrazki zamieszczone poniżej). Głoskujemy dowolny wyraz, a dziecko próbuje wskazać właściwą ilustrację. Jeśli nie dysponujemy ilustracjami możemy głoskować przedmioty znane dziecku, które są w zasięgu naszego wzroku.
3. Głoskowanie z ćwiczeniem ruchowym
Podajemy dziecku wybraną głoskę ( na początku mogą to być samogłoski potem również i spółgłoski) i następnie wymawiamy przypadkowe wyrazy. Jeśli dziecko usłyszy wyraz rozpoczynający się na ustaloną głoskę wykonuje ruch np. podskok, obrót.
4. Artystyczne głoskowanie
Jeśli dziecko lubi rysować, malować, lepić z plasteliny można poprosić go o przygotowanie przedmiotu, zwierzęcia którego nazwa będzie rozpoczynała się na ustaloną wcześniej głoskę.
Opracowała: A. Kasprowicz, M. Gryz, M. Nalej
Odnośniki
Informacje kontaktowe
imię i nazwisko inspektora: Łukasz Kalinowski Inspektor Ochrony Danych |