-
Ułatwienia dostępu
Ułatwienia dostępu Strona BIP
Biuletyn Informacji Publicznej - Miejskie Przedszkole w Mszczonowie-
Wyszukiwarka
Wyszukiwarka
Menu
- Aktualności
- Przedszkole
-
Projekty i innowacje
- Projekt edukacyjny "Liczymy, tak daleko, jak potrafimy"
- Projekt edukacyjny "Drzewo cztery pory roku"
- "Czyste powietrze wokół nas"
- Projekt Edukacyjny "Jem zdrowo"
- Mały miś w świecie wielkiej literatury 2018-2019
- Wiem, bo działam i eksperymentuję - innowacja pedagogiczna
- Robotyka
- "Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025"
- Projekt edukacyjny "Mali badacze"
- Ogólnopolski program edukacyjny „Zdrowo i sportowo”
- Innowacja pedagogiczna „Matematyka dla malucha”
- Program edukacyjny „Kodowanie na dywanie”
- "Zabawa uczy i doskonali"
Menu
- Aktualności
- Przedszkole
- O nas
- Dyrektor
- Statut
- Grupy
- Budżet
- Historia
- Rekrutacja
- Dla
Rodziców - Ramowy rozkład dnia
- Projekty i innowacje
- Projekt edukacyjny "Liczymy, tak daleko, jak potrafimy"
- Projekt edukacyjny "Drzewo cztery pory roku"
- "Czyste powietrze wokół nas"
- Projekt Edukacyjny "Jem zdrowo"
- Mały miś w świecie wielkiej literatury 2018-2019
- Wiem, bo działam i eksperymentuję - innowacja pedagogiczna
- Robotyka
- "Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025"
- Projekt edukacyjny "Mali badacze"
- Ogólnopolski program edukacyjny „Zdrowo i sportowo”
- Innowacja pedagogiczna „Matematyka dla malucha”
- Program edukacyjny „Kodowanie na dywanie”
- "Zabawa uczy i doskonali"
Menu
Dane kontaktowe
Miejskie Przedszkole nr 1
ul. Tarczyńska 28
96-320 Mszczonów
tel/fax 46 857 16 68
przedszkole@mszczonow.pl
nauczanie zdalne 27.04-22.05.2020
Zadania dla dzieci 6-letnich
Temat: Cody Roby - kodowanie bez komputera dla każdego
Cele ogólne:
- ćwiczymy tworzenie algorytmów do sterowania postaciami
- rozwijanie miękkich kompetencji (logiczne, algorytmiczne myślenie, zadaniowe podejście do stawianych problemów).
Cele operacyjne:
Dziecko:
- steruje postacią na papierowej planszy
- planuje i tworzy algorytmy za pomocą poleceń: „Idź do przodu”, „Skręć w lewo”, „Skręć w prawo”, korzystając z kartek ze strzałkami, które je symbolizują, a także sprawdza poprawność ich działania – umie tworzyć instrukcje do sterowania
CodyRoby to gra planszowa, w którą jednocześnie mogą grać 2-4 osoby. Aby rozpocząć pasjonującą zabawę w programowanie wystarczy wydrukować
Przebieg zajęć:
1. Przypomnienie poleceń zwianych ze sterowaniem.
2. Ułożenie prostego algorytmu (przepisu) na wykonanie jakieś czynności np. dojście do okna.
3. Zapoznanie dziecka z zasadami gry CodyRoby
Wspólne obejrzenie filmu instruktarzowego: https://www.youtube.com/watch?time_continue=4&v=JiGjrOwOz6Y&feature=emb_logo
4. Link do materiałów do wydrukowania: https://koduj.gov.pl/wp-content/uploads/2017/10/CodyRoby.pdf
5. Przedstawienie historyjki, będącej scenariuszem zabawy
„Jestem robotem i potrzebuję Twojej pomocy. Pracuję w fabryce zabawek. Razem z moim kolegą pakujemy i wysyłamy gotowe zabawki do sklepów. Dzięki nam półki wypełniają się lalkami, pluszowymi misiami i samochodami, dając wiele radości dzieciom. Tę pracę może wykonywać jednocześnie tylko jeden robot. Każdy z nas uwielbia moment, gdy zabawki opuszczają fabrykę, by wkrótce trafić do dzieci. Dzisiaj zdecydowaliśmy, że wysyłkę wykona ten z nas, któremu uda się dogonić drugiego. Dodatkowo umówiliśmy się, że możemy ustawiać przeszkody. Proszę zaprogramuj moje ruchy tak, bym dogonił drugiego robota.”
Przyjemnego kodowania:
Małgorzata Woźniak
Odnośniki
Informacje kontaktowe
imię i nazwisko inspektora: Łukasz Kalinowski Inspektor Ochrony Danych |