-
Ułatwienia dostępu
Ułatwienia dostępu Strona BIP
Biuletyn Informacji Publicznej - Miejskie Przedszkole w Mszczonowie-
Wyszukiwarka
Wyszukiwarka
Menu
- Aktualności
- Przedszkole
-
Projekty i innowacje
- Projekt edukacyjny "Liczymy, tak daleko, jak potrafimy"
- Projekt edukacyjny "Drzewo cztery pory roku"
- "Czyste powietrze wokół nas"
- Projekt Edukacyjny "Jem zdrowo"
- Mały miś w świecie wielkiej literatury 2018-2019
- Wiem, bo działam i eksperymentuję - innowacja pedagogiczna
- Robotyka
- "Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025"
- Projekt edukacyjny "Mali badacze"
- Ogólnopolski program edukacyjny „Zdrowo i sportowo”
- Innowacja pedagogiczna „Matematyka dla malucha”
- Program edukacyjny „Kodowanie na dywanie”
- "Zabawa uczy i doskonali"
Menu
- Aktualności
- Przedszkole
- O nas
- Dyrektor
- Statut
- Grupy
- Budżet
- Historia
- Rekrutacja
- Dla
Rodziców - Ramowy rozkład dnia
- Projekty i innowacje
- Projekt edukacyjny "Liczymy, tak daleko, jak potrafimy"
- Projekt edukacyjny "Drzewo cztery pory roku"
- "Czyste powietrze wokół nas"
- Projekt Edukacyjny "Jem zdrowo"
- Mały miś w świecie wielkiej literatury 2018-2019
- Wiem, bo działam i eksperymentuję - innowacja pedagogiczna
- Robotyka
- "Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025"
- Projekt edukacyjny "Mali badacze"
- Ogólnopolski program edukacyjny „Zdrowo i sportowo”
- Innowacja pedagogiczna „Matematyka dla malucha”
- Program edukacyjny „Kodowanie na dywanie”
- "Zabawa uczy i doskonali"
Menu
Dane kontaktowe
Miejskie Przedszkole nr 1
ul. Tarczyńska 28
96-320 Mszczonów
tel/fax 46 857 16 68
przedszkole@mszczonow.pl
NAUCZANIE ZDALNE 29.03.-09.04.2021r.
Propozycje zajęć dla dzieci 3-letnich
Temat dnia: Co zrobię dla Ziemi?
Przebieg zajęć
-
„Co powiedziałyby zwierzęta? – zabawa dydaktyczna. Rodzic przedziela pokój na dwie części. Dziecko wyobraża sobie, że w pierwszej części jest piękny las, a w drugiej – las zniszczony (połamane rośliny, brudne rzeki i jeziora, wszędzie śmieci). Rodzic z dzieckiem dzielą się – na zwierzęta, które żyją w jednym lesie i na te, które żyją w drugim. Siadają w odpowiednich „lasach”. Zamykają oczy i wyobrażają sobie siebie jako leśne zwierzę. Rodzic podpowiada, jakie to mogą być zwierzęta. Dziecko otwiera oczy i mówi to, co powiedziałoby zwierzę, gdyby mieszkało w takim lesie. Rodzic pyta dziecko: -Co możemy zrobić, by wszystkie zwierzęta były zdrowe i szczęśliwe?
-
„Wyścigi dżdżownic” – zabawa ruchowa z elementem pełzania. Dziecko kładzie się na brzuchu wzdłuż jednej linii. Zadaniem dziecka jest jak najszybsze dotarcie do wyznaczonej linii, pełznąc jak dżdżownica ( dziecko leży na brzuchu, przedramiona oparte o podłogę, podnosibiodra do góry i opuszcza je z jednoczesnym przesunięciem się do przodu).
-
„Co zrobię dla Ziemi?” – gra dydaktyczna.
Rodzic układa na podłodze kartki A4 z numerami od 1 do 20 (przy numerze 20 leży ilustracja przedstawiająca piękny las oraz kartka z napisem META). Przed kartką z numerem 1 Rodzic ustawia pionki – dwa kręgle – oraz kładzie kartkę z napisem START. Rodzic dzieli się z dzieckiem kolorami pionków.
Celem gry jest dotarcie do lasu – pola z numerem 20.
Dziecko i rodzic kolejno rzucają kostką. Stają na określonym polu. Każde pole od 1 do 20 ma przypisane znaczenie. Jeśli jest ono dobre dla środowiska, gracz przesuwa się o kilka pól do przodu, a jeśli złe – cofa się.
Znaczenie kolejnych pól:
1. Pomagacie sprzątać las. Przesuwacie pionek o 2 pola do przodu.
2. Wyłączacie światło, gdy wychodzicie z pokoju. Przesuwacie pionek o 3 pola doprzodu.
3. Pomagacie leśniczemu dokładać jedzenie do paśnika dla zwierząt. Przesuwacie pionek o 2 pola do przodu.
4. Po pikniku zostawiliście śmieci w lesie. Cofacie się o 2 pola.
5. Kupujecie z rodzicami energooszczędne żarówki. Przesuwacie pionek o 1 pole do przodu.
6. Urwaliście gałęzie, aby zrobić z nich miecze. Cofacie się o 2 pola.
7. Myjecie zęby przy zakręconym kranie. Przesuwacie pionek o 2 pola do przodu.
8. Włożyliście kij w mrowisko. Cofacie się o 1 pole.
9. Pomagacie sadzić drzewa. Przesuwacie pionek o 3 pola do przodu.
10. Głośno krzyczycie w lesie, uciekają zwierzęta, odlatują ptaki. Cofacie się o 2 pola.
11. Dokarmiacie ptaki w czasie mrozów. Przesuwacie pionek o 1 pole do przodu.
12. Posadziliście na balkonie kwiaty i je podlewacie. Przesuwacie pionek o 2 pola do przodu.
13. Podeptaliście grzyby. Cofacie się o 2 pola.
14. Segregujecie śmieci. Przesuwacie pionek o 2 pola do przodu.
15. Namawiacie rodziców, aby załadowywali pralkę i zmywarkę do pełna i dopiero wtedy uruchamiali urządzenie. Przesuwacie pionek o 2 pola do przodu.
16. Złapaliście biedronkę i włożyliście ją do pudełka od zapałek. Cofacie się o 2 pola.
17. Ubrania, z których wyrośliście, oddajecie innym dzieciom. Przesuwacie pionek o 2 pola do przodu
18. Do przedszkola przychodzicie z rodzicami pieszo, bo mieszkacie niedaleko, a jadące samochody zatruwają środowisko. Przesuwacie pionek o 2 pola do przodu.
19. Wyrzucacie kartkę zapisaną tylko z jednej strony. Cofacie się o 1 pole.
20. Gratulacje! Możecie pospacerować po pięknym lesie! Zwycięską grupę wszyscy nagradzają oklaskami.
( Potrzebne będzie - kartki A4 z numerami od 1 do 20, duża kostka do gry, 2 kręgle, ilustracja przedstawiająca piękny las, kartki A4 z napisami : START, META)
-
„Pomogę Michałowi segregować śmieci”– praca z Kartami Pracy strona 29.
-
„Czy wiem, jak chronić moją planetę?” – quiz ekologiczny.
Pytania: 1. Co robimy, by oszczędzać wodę? 2. Jak zachowujemy się w lesie, by nie płoszyć zwierząt? 3. Kiedy należy dokarmiać ptaki? 4. Co należy zrobić, gdy wychodzimy z pokoju lub łazienki?
-
„Ziemia, powietrze, ogień” – zabawa ruchowa. Dziecko biega swobodnie po sali w rytm tamburyna. Na hasło Rodzica : Ziemia – kładzie się na plecach na dywanie, nogi i ręce wyprostowane. Na hasło: Powietrze – klęczy, kołysząc się na boki z wysoko podniesionymi rękami. Na hasło: Ogień – staje nieruchomo z szeroko rozstawionymi rękami i nogami .
Opracowała: M.Ozga, M.Sałajczyk
Odnośniki
Informacje kontaktowe
imię i nazwisko inspektora: Łukasz Kalinowski Inspektor Ochrony Danych |