-
Ułatwienia dostępu
Ułatwienia dostępu Strona BIP
Biuletyn Informacji Publicznej - Miejskie Przedszkole w Mszczonowie-
Wyszukiwarka
Wyszukiwarka
Menu
- Aktualności
- Przedszkole
-
Projekty i innowacje
- Projekt edukacyjny "Liczymy, tak daleko, jak potrafimy"
- Projekt edukacyjny "Drzewo cztery pory roku"
- "Czyste powietrze wokół nas"
- Projekt Edukacyjny "Jem zdrowo"
- Mały miś w świecie wielkiej literatury 2018-2019
- Wiem, bo działam i eksperymentuję - innowacja pedagogiczna
- Robotyka
- "Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025"
- Projekt edukacyjny "Mali badacze"
- Ogólnopolski program edukacyjny „Zdrowo i sportowo”
- Innowacja pedagogiczna „Matematyka dla malucha”
- Program edukacyjny „Kodowanie na dywanie”
- "Zabawa uczy i doskonali"
Menu
- Aktualności
- Przedszkole
- O nas
- Dyrektor
- Statut
- Grupy
- Budżet
- Historia
- Rekrutacja
- Dla
Rodziców - Ramowy rozkład dnia
- Projekty i innowacje
- Projekt edukacyjny "Liczymy, tak daleko, jak potrafimy"
- Projekt edukacyjny "Drzewo cztery pory roku"
- "Czyste powietrze wokół nas"
- Projekt Edukacyjny "Jem zdrowo"
- Mały miś w świecie wielkiej literatury 2018-2019
- Wiem, bo działam i eksperymentuję - innowacja pedagogiczna
- Robotyka
- "Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025"
- Projekt edukacyjny "Mali badacze"
- Ogólnopolski program edukacyjny „Zdrowo i sportowo”
- Innowacja pedagogiczna „Matematyka dla malucha”
- Program edukacyjny „Kodowanie na dywanie”
- "Zabawa uczy i doskonali"
Menu
Dane kontaktowe
Miejskie Przedszkole nr 1
ul. Tarczyńska 28
96-320 Mszczonów
tel/fax 46 857 16 68
przedszkole@mszczonow.pl
NAUCZANIE ZDALNE 29.03.-09.04.2021r.
Propozycje zajęć dla dzieci 5-letnich
Temat: Co się kryje w święconce?
Cele:utrwalenie nazw i symboliki elementów święconki, identyfikowanie i podawanie nazw emocji, rozwijanie słuchu fonemowy, rozwijanie umiejętności układania i opowiadania historyjki obrazkowej, rozwijanie kompetencji matematycznych, rozwijanie procesów myślowych: uwagi, kojarzenia logicznego myślenia, kształtowanie zdolności do analizowania i ciekawości badawczej.
Propozycje zabaw:
1. „ Co włożysz do koszyczka?”- omówienie tradycji obchodzenia Wielkiej
Soboty. Rodzic pyta dziecko jak obchodzimy Wielką Sobotę i co tego dnia
zabieramy do kościoła. Nazywanie potraw wielkanocnych, rozwijanie słuchu
fonemowego poprzez określanie głoski w nagłosie, krótkie wyjaśnienie
znaczenia poszczególnych potraw, które wkładamy do koszyczka.
2. Blok zajęć o emocjach – zadowolenie i niezadowolenie. Rodzic rozmawia z
dzieckiem zadając pytania:
Co to znaczy czuć zadowolenie?
W jakich sytuacjach można być zadowolonym?
Co to znaczy być niezadowolonym?
W jakich sytuacjach można się tak czuć?
Jakie są te uczucia – przyjemne czy nieprzyjemne?
Które z tych uczuć towarzyszy Wam podczas oczekiwania na Wielkanoc?
Dlaczego się tak czujecie?
3. „Wielkanocny wieniec – zrób to sam” – wykonujemy wieniec wg. instrukcji
znajdującej się na stronie https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje.
4. „Co znajdziemy w koszyczku wielkanocnym? – rozwiązywanie zagadek
słownych - utrwalenie wiadomości dotyczących Świąt Wielkanocnych.
Zagląda ciekawie przez okienko słonko. Bo też chce zobaczyć koszyk ze …
( święconką).
Leży w koszyczku pięknie wystrojone, malowane, pisane, drapane lub
kraszone. ( jajko)
Ten prawdziwy na śniadanie wychodzi na łąkę. Ten cukrowy raz do roku
ozdabia święconkę. (baranek)Upieczony w piekarni, pachnący i świeży. Zawsze podczas śniadania na
deseczce leży. Mama go pokroi, masłem posmaruje i pyszne kanapki z niego
przygotuje. ( chleb)
Choć podobna jest do cukru, inaczej smakuje. Mama często jej używa, gdy
obiad gotuje. ( sól)
Może być z piasku, może być siwa, może być słodka i lukrem spływać.
( babka)
5. „Jak oddzielić sól od pieprzu”- doświadczenie.
Należy przygotować, małą miseczkę. Plastikową łyżkę, odrobinę soli i pieprzu
ziołowego lub majeranku, ręcznik papierowy.
Pytamy dziecko : Jak myśli czy można oddzielić sól od pieprzu z tej miseczki?
Teraz zabawimy się w Kopciuszka. Pocieramy papierowym ręcznikiem
plastikową łyżkę i zbliżamy do mieszaniny. Pieprz przeskakuje na łyżeczkę a
sól pozostaje w misce. Dlaczego tak się dzieje? Bo w wyniku pocierania
papierem łyżeczka się naelektryzowała.
6. „Wielkanoc” – film na vod.tvp.pl – podsumowanie wiadomości na temat Świąt
Wielkanocnych.
Opracowały: R. Sosnowska, A. Szcześniak, M. Puchała, A. Kasprowicz
Odnośniki
Informacje kontaktowe
imię i nazwisko inspektora: Łukasz Kalinowski Inspektor Ochrony Danych |