-
Ułatwienia dostępu
Ułatwienia dostępu Strona BIP
Biuletyn Informacji Publicznej - Miejskie Przedszkole w Mszczonowie-
Wyszukiwarka
Wyszukiwarka
Menu
- Aktualności
- Przedszkole
-
Projekty i innowacje
- Projekt edukacyjny "Liczymy, tak daleko, jak potrafimy"
- Projekt edukacyjny "Drzewo cztery pory roku"
- "Czyste powietrze wokół nas"
- Projekt Edukacyjny "Jem zdrowo"
- Mały miś w świecie wielkiej literatury 2018-2019
- Wiem, bo działam i eksperymentuję - innowacja pedagogiczna
- Robotyka
- "Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025"
- Projekt edukacyjny "Mali badacze"
- Ogólnopolski program edukacyjny „Zdrowo i sportowo”
- Innowacja pedagogiczna „Matematyka dla malucha”
- Program edukacyjny „Kodowanie na dywanie”
- "Zabawa uczy i doskonali"
Menu
- Aktualności
- Przedszkole
- O nas
- Dyrektor
- Statut
- Grupy
- Budżet
- Historia
- Rekrutacja
- Dla
Rodziców - Ramowy rozkład dnia
- Projekty i innowacje
- Projekt edukacyjny "Liczymy, tak daleko, jak potrafimy"
- Projekt edukacyjny "Drzewo cztery pory roku"
- "Czyste powietrze wokół nas"
- Projekt Edukacyjny "Jem zdrowo"
- Mały miś w świecie wielkiej literatury 2018-2019
- Wiem, bo działam i eksperymentuję - innowacja pedagogiczna
- Robotyka
- "Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025"
- Projekt edukacyjny "Mali badacze"
- Ogólnopolski program edukacyjny „Zdrowo i sportowo”
- Innowacja pedagogiczna „Matematyka dla malucha”
- Program edukacyjny „Kodowanie na dywanie”
- "Zabawa uczy i doskonali"
Menu
Dane kontaktowe
Miejskie Przedszkole nr 1
ul. Tarczyńska 28
96-320 Mszczonów
tel/fax 46 857 16 68
przedszkole@mszczonow.pl
NAUCZANIE ZDALNE 29.03.-09.04.2021r.
Propozycje zajęć dla dzieci 3-letnich
Temat: Pisanki, Kraszanki, Malowane jaja
-Wełniany baranek – utrwalenie słów piosenki, melodii i ruchów. Kształtowanie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej. https://www.youtube.com/watch?v=6xpm8tTKdCQ
-„Dziwne kroki” – zabawa ruchowa, naśladowcza. Doskonalenie u dzieci umiejętności wchodzenia w role. Dziecko chodzi swobodnie po pokoju. Rodzic po kolei wymienia, czyj chód dziecko ma naśladować. Chodzisz jak: -kwoka z jajem, -świąteczny zajączek, - pisklak, -który dopiero wykluł się z jajka, - brykający baranek.
-Zajęcia o emocjach – radość, zadowolenie z wykonanej pracy. Wzmacnianie więzi społecznych. „Wielkanocne pisanki” Dominika Niemiec
Czekam na Wielkanoc, na czekoladowe króliczki i kurki.
A! I jeszcze czekam na słodkie mazurki.
A przy tym wszystkim jestem wyjątkowo zadowolona,
bo mama będzie na pewno niezmiernie zdziwiona, gdy zobaczy przeze mnie
samodzielnie przygotowane pisanki i kraszanki, pięknie malowane.
Są w paski i w kropki, z kwiatkami i jednolite, wszystkie mają na sobie wzorki znakomite.
Są przepiękne i w koszyczku czekają na święta.
Dzięki nim każdy będzie o tradycji pamiętać, by iść na wybitki.
Wielkanocne, kolorowe jajka zdobywać.
Zadowolona będę jeszcze bardziej, gdy będę w tej grze wygrywać.
-Pytania kierowane do dziecka na podstawie wiersza: -Jak się czuje dziewczynka, oczekując na Wielkanoc? -Co przygotowała na Wielkanoc? -Jak wyglądają przygotowane przez dziewczynkę jajka? Rodzic tłumaczy dziecku, co to są wybitki. Gra polegała na toczeniu, np. po stole, pisanek lub kraszanek tak, aby się ze sobą zderzyły. Te jajka, które zostały stłuczone, przechodziły na własność osoby, której pisanki czy kraszanki pozostały całe.
-„Kolorowe jajka” – pokaz, doświadczenie. Rodzic przygotowuje ugotowane na twardo jajka, farbki do jajek, słoiki, wrzątek, ocet, łyżki, ręcznik papierowy. Rodzic pokazuje dziecku, w jaki sposób farbuje się jajka przy użyciu barwników spożywczych. Pod okiem dorosłych dziecko farbuje jajka i odkłada je na ręcznik papierowy do ostygnięcia.
-„Wielka pisanka” – praca plastyczna, ćwiczenie grafomotoryczne. Dziecko uzupełnia szlaczek flamastrem a następnie koloruje swoją pracę.
-Zestaw ćwiczeń ruchowych – kształtowanie sprawności ruchowej. -„Które dalej” – dziecko z rodzeństwem lub rodzicem siadają wzdłuż jednej linii, każde ma przed sobą jedno jajko ugotowane na twardo. Na znak jednego z rodziców, mocno popychają jajko. Wygrywa ta osoba, której jajko poturlało się najdalej. -„Jestem pisanką” – zabawa polega na zwijaniu się w kulkę i turlaniu się swobodnie po dywanie.
-„Kraszanka – pisanka”– ozdabianie jajka,. Dziecko wycina pomarańczową kraszankę, i naklejając kolorowe paski papieru, robi z niej pisankę.
-„Plusk – plusk” – zabawa dydaktyczna. Kształtowanie umiejętności przeliczania w zakresie 1–10. Dziecko siedzi na dywanie. Na środku stoi miska z wodą, a obok niej osiem kamieni. Dziecko odwraca się tyłem, rodzic wrzuca do wody po kolei trzy kamienie, po czym pyta dziecko: -Ile kamieni jest teraz w misce? Pokaż tyle palców. Zabawa trwa do momentu, aż rodzic wrzuci każdą ilość kamieni – od 1 do 10. 10)
-Zajęcia wyrównawcze i rozwijające. Wspomaganie rozwoju aparatu mowy. Rodzic zachęca dziecko mające trudności artykulacyjne do wykonania następujących ćwiczeń: układanie ust w dziobek, to samo z wciągniętymi policzkami (cmokanie jak rybka), zdmuchiwanie małych papierków ze stolika, kląskanie, dotykanie językiem podniebienia (uderzanie, masowanie)
Opracowała:M.Ozga, M.Sałajczyk
Odnośniki
Informacje kontaktowe
imię i nazwisko inspektora: Łukasz Kalinowski Inspektor Ochrony Danych |