-
Ułatwienia dostępu
Ułatwienia dostępu Strona BIP
Biuletyn Informacji Publicznej - Miejskie Przedszkole w Mszczonowie-
Wyszukiwarka
Wyszukiwarka
Menu
- Aktualności
- Przedszkole
-
Projekty i innowacje
- Projekt edukacyjny "Liczymy, tak daleko, jak potrafimy"
- Projekt edukacyjny "Drzewo cztery pory roku"
- "Czyste powietrze wokół nas"
- Projekt Edukacyjny "Jem zdrowo"
- Mały miś w świecie wielkiej literatury 2018-2019
- Wiem, bo działam i eksperymentuję - innowacja pedagogiczna
- Robotyka
- "Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025"
- Projekt edukacyjny "Mali badacze"
- Ogólnopolski program edukacyjny „Zdrowo i sportowo”
- Innowacja pedagogiczna „Matematyka dla malucha”
- Program edukacyjny „Kodowanie na dywanie”
- "Zabawa uczy i doskonali"
Menu
- Aktualności
- Przedszkole
- O nas
- Dyrektor
- Statut
- Grupy
- Budżet
- Historia
- Rekrutacja
- Dla
Rodziców - Ramowy rozkład dnia
- Projekty i innowacje
- Projekt edukacyjny "Liczymy, tak daleko, jak potrafimy"
- Projekt edukacyjny "Drzewo cztery pory roku"
- "Czyste powietrze wokół nas"
- Projekt Edukacyjny "Jem zdrowo"
- Mały miś w świecie wielkiej literatury 2018-2019
- Wiem, bo działam i eksperymentuję - innowacja pedagogiczna
- Robotyka
- "Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025"
- Projekt edukacyjny "Mali badacze"
- Ogólnopolski program edukacyjny „Zdrowo i sportowo”
- Innowacja pedagogiczna „Matematyka dla malucha”
- Program edukacyjny „Kodowanie na dywanie”
- "Zabawa uczy i doskonali"
Dane kontaktowe
Miejskie Przedszkole nr 1
ul. Tarczyńska 28
96-320 Mszczonów
tel/fax 46 857 16 68
przedszkole@mszczonow.pl
Innowacja pedagogiczna „Matematyka dla malucha”
Celem innowacji pedagogicznej jest rozbudzanie zaciekawień i kształtowanie u dzieci zainteresowań matematycznych przejawiających się w aktywności poznawczej, chęci do zabawy i twórczych działań, stymulacja ogólnorozwojowa wraz z edukacją matematyczną dzieci, podnoszenie kompetencji matematycznych wychowanków, rozbudzanie aktywności matematycznej u dzieci poprzez samodzielne doświadczanie, działanie, eksperymentowanie, wzbogacenie oferty edukacyjnej przedszkola skierowanej do dzieci, rozwijanie motywacji do nauki matematyki.
Innowacja pedagogiczna skierowana jest do dzieci w wieku 3-6 lat. Zajęcia są zawarte w blokach tematycznych:
Matematyka sensoryczna
Na zajęciach matematyki sensorycznej nie uczymy dzieci cyferek i liczb na pamięć. Wiedzę z tej dziedziny dziecko zdobywa poprzez odkrywanie, doświadczanie, eksperymentowanie, manipulowanie. Matematyka sensoryczna pozwala wkraczać w świat figur liczb, działań, pojęć matematycznych, zdobywać osobiste doświadczenia wielozmysłowo poprzez słuchanie, dotykanie, smakowanie. Planujemy przesypywać, odmierzać ryż, przelewać wodę, rysować w kaszy, odszukiwać kształty w otoczeniu, dzielić owoce, próbować, porównywać wielkości, wszystko to w formie zabawy.
Matematyka wierszem pisana
Poprzez wykorzystywanie wierszyków, rymowanek, wyliczanek, zagadek opanowanie pojęć matematycznych może stać się doskonałą zabawą. Matematyczne wierszyki stanowią inspirację do podejmowania różnorodnych form aktywności przez dzieci. Pracując z wierszem, rymowanką nauczyciel może: rozwijać u dzieci umiejętność liczenia na różne sposoby stosując liczebniki główne i porządkowe, ćwiczyć rytmy poprzez rytmiczne powtarzanie wiersza z jednoczesnym klaskaniem, graniem na instrumentach czy przedmiotach codziennego użytku, uczyć dziecko i utrwalać pojęcia dotyczące między innymi położenia przedmiotów w przestrzeni, określania kierunków, wielkości, długości, szerokości, utrwalać nazwy figur geometrycznych, ułatwiać zapamiętywanie graficznych zapisów liczb kojarzą je z opisem słownym ujętym w wierszu. Wierszowana matematyka ułatwia dzieciom zrozumienie i określanie pojęć związanych z rytmiczną organizacją czasu - zapamiętywaniu nazw pór roku, dni tygodnia, miesięcy, pozwala lepiej zrozumieć następstwo dnia i nocy.
Matematyka w plastyce
W zajęciach plastycznych twórczość i jej efekt końcowy- wytwór jest jakby celem pierwszoplanowym, ale przy okazji i sposobności dziecko zdobywa doświadczenia matematyczne. Do zabaw plastycznych dzieci angażują moc emocji (bardzo chętnie lepią z tworzyw plastycznych, malują, wycinają) - cieszą się z efektów końcowych, a zgromadzone w ten sposób doświadczenia sprzyjają zapamiętywaniu matematycznych pojęć. - Dorysuj misiowi łapkę, ucho…, - Stwórz obrazek z figur geometrycznych, - Wykonaj z plasteliny kolorowe kwiatki i policz ile jest płatków, - Pomaluj, wyklej biedronkę, policz ile ma kropek?.... Możliwości może być nieskończona ilość, a w tak zaplanowane i skorelowane działania dziecko angażuje procesy umysłowe, uczy się logicznego myślenia, nie tylko doskonali sprawność manualną, ale również rozwija orientację przestrzenną, stosuje rytmy, poznaje podstawy liczenia.
Matematyka w muzyce
Najprostsza droga do nauki matematyki wiedzie przez ruch i rytm. Niektórzy twierdzą, że muzyka jest bardzo matematyczna, a to właśnie za sprawą rytmu, który w sobie kryje. Dziecko, które dostrzega rytmy w otoczeniu znacznie łatwiej pojmuje matematyczne zawisłości, a im lepiej wychwytuje rytmy, tym jego możliwości intelektualne są większe. Śpiewanie, klaskanie, stukanie, rytmiczne oddychanie są nieocenione w nauce matematyki. Aktywność matematyczna połączona z muzyką rozwija myślenie przedszkolaków ich zdolności poznawcze, ćwiczy pamięć i koncentrację. W tym obszarze znajdują się propozycje zabaw i zajęć muzycznych z dziećmi mające na celu przybliżenie i zrozumienie im świata matematycznych pojęć.
Odnośniki
Informacje kontaktowe
imię i nazwisko inspektora: Łukasz Kalinowski Inspektor Ochrony Danych |