-
Ułatwienia dostępu
Ułatwienia dostępu Strona BIP
Biuletyn Informacji Publicznej - Miejskie Przedszkole w Mszczonowie-
Wyszukiwarka
Wyszukiwarka
Menu
- Aktualności
- Przedszkole
-
Projekty i innowacje
- Projekt edukacyjny "Liczymy, tak daleko, jak potrafimy"
- Projekt edukacyjny "Drzewo cztery pory roku"
- "Czyste powietrze wokół nas"
- Projekt Edukacyjny "Jem zdrowo"
- Mały miś w świecie wielkiej literatury 2018-2019
- Wiem, bo działam i eksperymentuję - innowacja pedagogiczna
- Robotyka
- "Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025"
- Projekt edukacyjny "Mali badacze"
- "Zabawa uczy i doskonali"
Menu
- Aktualności
- Przedszkole
- O nas
- Dyrektor
- Statut
- Grupy
- Budżet
- Historia
- Rekrutacja
- Dla
Rodziców
- Projekty i innowacje
- Projekt edukacyjny "Liczymy, tak daleko, jak potrafimy"
- Projekt edukacyjny "Drzewo cztery pory roku"
- "Czyste powietrze wokół nas"
- Projekt Edukacyjny "Jem zdrowo"
- Mały miś w świecie wielkiej literatury 2018-2019
- Wiem, bo działam i eksperymentuję - innowacja pedagogiczna
- Robotyka
- "Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025"
- Projekt edukacyjny "Mali badacze"
- "Zabawa uczy i doskonali"
Dane kontaktowe
Miejskie Przedszkole nr 1
ul. Tarczyńska 28
96-320 Mszczonów
tel/fax 46 857 16 68
przedszkole@mszczonow.pl
Projekt edukacyjny "Liczymy, tak daleko, jak potrafimy"
Liczymy, tak daleko, jak potrafimy –
projekt edukacyjny
Okres realizacji projektu: październik 2019 – kwiecień 2020
Opracowanie: Ewa Osińska
Realizatorzy programu: Ewa Osińska, Elżbieta Kubiak, Urszula Kiejrys, Iwona Dziuba, Małgorzata Sałajczyk
Grupa wiekowa: 6-latki
Istotą niniejszego projektu jest opracowanie modułu zajęć realizujących treści matematyczne i ukazujące dziecku jak bardzo umiejętności matematyczne potrzebne są człowiekowi w życiu codziennym. Dominującą formą zajęć w projekcie będą zabawy, gry i sytuacje zadaniowe, w których dzieci będą manipulować specjalnie dobranymi przedmiotami, np. liczmanami, klockami, kolorowymi kubeczkami, centymetrem, spinaczami itp. Treści programowe odwołują się do obszaru : IV 11, IV 12, IV 13, IV 14, IV 15, IV 16, IV 17 – „Podstawy programowej wychowania przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania przedszkolnego” ( załączniki do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. poz. 356) oraz programu wychowania przedszkolnego „ Plac zabaw’’
Główne założenia projektu to:
1. wspierania dzieci uzdolnionych
2. wyrównywanie szans edukacyjnych dzieci z trudnościami
3. kształtowania dojrzałości psychicznej do uczenia się matematyki
4. dostarczania pozytywnych emocji
Cele główne:
1. Kształtowanie umiejętności liczenia w zakresie dostępnym dla dziecka
2. Rozwijanie u dzieci myślenia potrzebnego do zrozumienia aspektu porządkowego liczby
3. Osłuchanie dzieci z rytmem i melodią wymienianych liczebników
4. Kształtowanie umiejętności liczenia przedmiotów zgrupowanych, niekoniecznie ułożonych
w linii [rozumienie reguły niezależności porządkowej].
5. Doskonalenie umiejętności liczenia przedmiotów równocześnie z ustalaniem, gdzie jest więcej, a gdzie mniej przedmiotów
6. Kształtowanie umiejętności liczenie sekwencyjnego do tyłu (10, 9…)
7. Rozpoznaje modele monet i banknotów o niskich nominałach, porządkuje je, rozumie,
do czego służą pieniądze w gospodarstwie domowym
8. Zapoznanie ze znakami +, -, =, <, >
Odnośniki
Informacje kontaktowe
imię i nazwisko inspektora: Łukasz Kalinowski Inspektor Ochrony Danych |