-
Ułatwienia dostępu
Ułatwienia dostępu Strona BIP
Biuletyn Informacji Publicznej - Miejskie Przedszkole w Mszczonowie-
Wyszukiwarka
Wyszukiwarka
Menu
- Aktualności
- Przedszkole
-
Projekty i innowacje
- Projekt edukacyjny "Liczymy, tak daleko, jak potrafimy"
- Projekt edukacyjny "Drzewo cztery pory roku"
- "Czyste powietrze wokół nas"
- Projekt Edukacyjny "Jem zdrowo"
- Mały miś w świecie wielkiej literatury 2018-2019
- Wiem, bo działam i eksperymentuję - innowacja pedagogiczna
- Robotyka
- "Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025"
- Projekt edukacyjny "Mali badacze"
- Ogólnopolski program edukacyjny „Zdrowo i sportowo”
- Innowacja pedagogiczna „Matematyka dla malucha”
- Program edukacyjny „Kodowanie na dywanie”
- "Zabawa uczy i doskonali"
Menu
- Aktualności
- Przedszkole
- O nas
- Dyrektor
- Statut
- Grupy
- Budżet
- Historia
- Rekrutacja
- Dla
Rodziców - Ramowy rozkład dnia
- Projekty i innowacje
- Projekt edukacyjny "Liczymy, tak daleko, jak potrafimy"
- Projekt edukacyjny "Drzewo cztery pory roku"
- "Czyste powietrze wokół nas"
- Projekt Edukacyjny "Jem zdrowo"
- Mały miś w świecie wielkiej literatury 2018-2019
- Wiem, bo działam i eksperymentuję - innowacja pedagogiczna
- Robotyka
- "Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025"
- Projekt edukacyjny "Mali badacze"
- Ogólnopolski program edukacyjny „Zdrowo i sportowo”
- Innowacja pedagogiczna „Matematyka dla malucha”
- Program edukacyjny „Kodowanie na dywanie”
- "Zabawa uczy i doskonali"
Menu
Dane kontaktowe
Miejskie Przedszkole nr 1
ul. Tarczyńska 28
96-320 Mszczonów
tel/fax 46 857 16 68
przedszkole@mszczonow.pl
nauczanie zdalne 25.05-12.06.2020
Zadania dla dzieci 4-letnich
Temat: Bezpieczny dom
Cele:
1. Reakcja na sygnały słowne i dźwiękowe
2. Rozumienie znaczenia bezpiecznego korzystania z urządzeń elektrycznych i bezpieczeństwa w kontaktach z nieznajomymi (w tym przez Internet)
3. Zapoznanie z różnymi rodzajami domów
4. Łączenie przyczyny ze skutkiem
Propozycje zabaw:
1. Zabawa ruchowa „Do domu i na spacer”. Przy wesołej, szybkiej muzyce poruszanie się do rytmu i tańca (idziemy na spacer). Przy dźwiękach naśladujących deszcz np. uderzanie łyżeczką o szklankę mówimy „kap kap kap” i chowamy się w domu (w wyznaczone miejsce). Zabawę powtarzamy kilka razy. Można dołożyć nowe dźwięki i ruch do nich np. szelest gazetą – wieje wiatr (bieg na palcach, ręce poruszają się w górze i mówimy „szzzzzzz”). Burza – mocne uderzenie w stół, pokrywki itp. I znów chowamy się wtedy szybko do domu.
2. „Co to jest dom?” – rozmowa o wyglądzie swojego domu, mieszkania oraz jego znaczeniu.
3. „Co to jest i kto to robi?” – zagadki ruchowe. Po kolei każdy pokazuje wybraną dowolną czynność, pozostali muszą zgadnąć kto to jest i kto to w domu robi. Osoba pokazująca może podpowiedzieć skąd ta czynność jest np. z łazienki.
4. „Puk puk kto tam?” – zabawa inscenizowana wg pomysłów rodziców ze zwróceniem uwagi na nieotwieranie drzwi obcym, na bezpieczne korzystanie z telefonu, komputera. Na rozmowy z nieznajomymi i na nie opowiadanie o stanie majątkowym rodziny.
5. Zabawa z balonem lub piłką – wykorzystanie do zabawy nadmuchanego balona lub piłki z gazety. Zabawa wg pomysłów rodziców.
6. Bawimy się w domu – rozmowa. Wspólne wyjaśnianie, dlaczego i czym można bawić się w domu a dlaczego nie.
7. Czysto i przyjemnie – wspólne porządki. Układanie w szafie ubrań, odkurzanie, segregowanie klocków itp. Rozmowa na temat sprzętów elektrycznych w naszym domu – do czego służą i jak bezpiecznie z nich korzystać? Porównywanie jeśli to możliwe rzeczy służących do tego samego, ale inaczej wyglądających np. pranie w pralce i w misce. Sprzątanie podłogi odkurzaczem i szczotką.
8. Domek ślimaka – ćwiczenia grafomotoryczne. Rodzice wykonują na kartce nakropkowany rysunek ślimaka lub muszelki. Zadaniem dzieci jest połączyć kropki tak aby powstał rysunek a następnie pokolorować wg uznania.
9. Domy i ich mieszkańcy – zabawa ruchowa z ćwiczeniami ortofonicznymi. Wyznaczamy kilka miejsc i je nazywamy np. ul, gniazdko, kurnik, buda, dom mieszkalny itp. Na hasło słowne określające mieszkańców danego domu, wszyscy się poruszamy w określony sposób. Np. na hasło pszczoły fruwamy (bieg na palca, machanie „skrzydełkami” i mówimy bzzz). Potem mówimy „pszczoły do ula” i należy znaleźć właściwy domek. Zabawę powtarzamy dotąd aż wymienimy wszystkich mieszkańców i ich domy lub do znudzenia. 10. Różne domy – rozmowa na temat różnych domów. Np. dom wczasowy, domek letniskowy, dom starców, dom dziecka, dom kultury, namiot itp.
11. Namiot – wykonanie wg pomysłów i możliwości rodziców domku dla dzieci.
M. Puchała, A.Szcześniak, K.Szaforska, R.Sosnowska
Odnośniki
Informacje kontaktowe
imię i nazwisko inspektora: Łukasz Kalinowski Inspektor Ochrony Danych |