Menu

nauczanie zdalne 15.06-30.06.2020

Zadania dla dzieci 4-letnich
Temat: Rośliny mogą leczyć! 

Cele:
- zapoznanie dzieci z powszechnymi gatunkami roślin w Polsce i ich przeznaczeniem;
- wdrażanie dzieci do ostrożności w kontaktach z roślinami; 
- rozwijanie wiedzy o barwach podstawowych; 

Propozycje:

1.„Spacer” – zabawa dramowa. Dzieci powtarzają za rodzicem: Idziemy do mamy przez las. To zdanie wypowiadają cztery razy na różne sposoby: jak człowiek przestraszony, szczęśliwy, smutny, zdziwiony. Dziecko naśladuje ruchy rodzica. Rodzic mówi: Idziemy pod górę. Tu spotykamy kota (dziecko przeciąga się jak kot) i bociana (staje na jednej nodze, ręce w bok). Schodzimy ze stromej góry na plażę z rozgrzanym piaskiem. Przechodzimy po kamieniach przez rzekę. Tu spotykamy mamę i przytulamy ją. 
2. „Słońce czy deszcz” – zabawa orientacyjno-porządkowa. Na hasło rodzica: „Słońce” dziecko swobodnie maszeruje po domu, na hasło rodzica: ”Pada deszcz” dziecko biegnie w wyznaczone miejsce, kuca. 
3. „Rośliny mogą leczyć!” – rozmowa na temat roślin leczniczych.
4. „Rośliny w okolicach mojego domu”- zajęcia terenowe Rodzic przedstawia dzieciom ilustracje z poszczególnymi roślinami. Zadaniem dzieci (wspólnie z rodzicami) jest odszukanie jak najwięcej roślin w pobliżu swojego domu. 
5. Matematyczna wyliczanka „Jabłko, gruszka i daktyle” – klaśnij w ręce razy tyle (3 razy) Kapusta i ogórek – tyle razy podskocz w górę (2 razy) Marchewka, pietruszka, bób – tyle razy przysiad zrób (3) Kalarepka i mak – za uszy 2 razy się złap. 
6. „Gra w kolory” – zabawa integracyjna z piłką. Rodzic rzuca do dziecka piłkę mówiąc jakiś kolor. Jeśli dziecko nie złapie piłki lub złapie ją, słysząc słowo: czarny, robi 2 przysiady. 


K. Szaforska A. Szcześniak 
R.Sosnowska M. Puchała E. Kłopotowska 

Wróć

Odnośniki

Informacje kontaktowe

 

imię i nazwisko inspektora: Łukasz Kalinowski 

Inspektor Ochrony Danych
adres e-mail: inspektor@cbi24.pl

Polskie Radio Dzieciom
[obiekt mapy] Mapa dojazdu