-
Ułatwienia dostępu
Ułatwienia dostępu Strona BIP
Biuletyn Informacji Publicznej - Miejskie Przedszkole w Mszczonowie-
Wyszukiwarka
Wyszukiwarka
Menu
- Aktualności
- Przedszkole
-
Projekty i innowacje
- Projekt edukacyjny "Liczymy, tak daleko, jak potrafimy"
- Projekt edukacyjny "Drzewo cztery pory roku"
- "Czyste powietrze wokół nas"
- Projekt Edukacyjny "Jem zdrowo"
- Mały miś w świecie wielkiej literatury 2018-2019
- Wiem, bo działam i eksperymentuję - innowacja pedagogiczna
- Robotyka
- "Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025"
- Projekt edukacyjny "Mali badacze"
- "Zabawa uczy i doskonali"
Menu
- Aktualności
- Przedszkole
- O nas
- Dyrektor
- Statut
- Grupy
- Budżet
- Historia
- Rekrutacja
- Dla
Rodziców
- Projekty i innowacje
- Projekt edukacyjny "Liczymy, tak daleko, jak potrafimy"
- Projekt edukacyjny "Drzewo cztery pory roku"
- "Czyste powietrze wokół nas"
- Projekt Edukacyjny "Jem zdrowo"
- Mały miś w świecie wielkiej literatury 2018-2019
- Wiem, bo działam i eksperymentuję - innowacja pedagogiczna
- Robotyka
- "Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025"
- Projekt edukacyjny "Mali badacze"
- "Zabawa uczy i doskonali"
Menu
Dane kontaktowe
Miejskie Przedszkole nr 1
ul. Tarczyńska 28
96-320 Mszczonów
tel/fax 46 857 16 68
przedszkole@mszczonow.pl
nauczanie zdalne 15.06-30.06.2020
Zadania dla dzieci 4-letnich
Temat: CO ZROBIĘ W CZASIE BURZY I SILNEGO WIATRU?
Cele:
- uświadamianie dzieciom sposobów bezpiecznego zachowania w trudnych sytuacjach pogodowych;
r- ozwijanie wiedzy dzieci na temat pochodzenia, natury i skutków zjawisk pogodowych;
- kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej
Propozycje:
1. „Ciepło-zimno”- zabawa integracyjna Rodzic chowa w domu figurkę lub jakiś przedmiot. Dziecko staje przy drzwiach( lub w dowolnym pomieszczeniu), zadaniem dziecka jest znalezienie schowanego przedmiotu. Gdy są daleko od schowanego przedmiotu, rodzic mówi: Zimno. Gdy się zbliżają, mówi: Cieplej. Gdy są blisko, mówi: Ciepło. Gdy są tuż, tuż, mówi: Gorąco.
2. „Zapach kwiatów”- ćwiczenia oddechowe Dziecko ma wstążkę. W czasie wdechu dziecko podnosi wstążkę do góry, w czasie wydechu ją opuszcza. Rodzic mówi: Jesteśmy na łące. Tańczymy ze wstążką. Na mój znak przykucacie, bierzecie wdech nosem, a na wydechu długo wypuszczacie powietrze przez otwarte usta, zachwycając się pięknym zapachem kwiatów.
3. Jak powstaje burza?- eksperyment Jak powstaje burza? Przygotujcie: szklankę, blaszane denko (pokrywka puszki), balonik, kawałek wełnianej tkaniny. Sposób wykonania: Na suchej szklance umieście blaszane denko. Nadmuchajcie balonik. Potrzyjcie energicznie balonik wełnianą szmatką i połóżcie go na denku. Zbliżcie palec do brzegu blachy.
4. „Co zrobię w czasie burzy i silnego wiatru?” – rozmowa na temat zjawisk pogodowych. Omówienie sposobu bezpiecznego zachowania w trudnych sytuacjach pogodowych.
5. „Deszcz, słońce, wiatr – powódź, susza, zniszczenia” – zabawa dydaktyczna. Rodzic zadaje dziecku pytania i nakierowuje na poprawne odpowiedzi: Kiedy pada deszcz? (gdy powstanie dużo chmur) Co się dzieje, gdy bardzo długo pada deszcz? (w rzekach przybiera woda, wylewa się i jest powódź) Kiedy słońce grzeje najmocniej? (latem, gdy słońce jest najwyżej, czyli w południe) Co się dzieje, gdy jest gorąco, świeci słońce i długo nie pada deszcz? (rośliny wysychają, jest susza) Dlaczego wieje wiatr? Rodzic wyjaśnia, że wiatr wieje wtedy, gdy zła pogoda walczy z dobrą pogodą i próbują się nawzajem przepędzić. Wiatr cichnie, gdy któraś z nich wygra. Co się dzieje, gdy wieje bardzo silny wiatr? (dochodzi do zniszczeń: złamane drzewa, zerwane dachy) Zabawa: Dziecko uważnie słucha poleceń rodzica gdy powie: deszcz – chowają się pod stolik. Gdy rodzic powie: słońce – spacerują po domu, uśmiechając się i witając. Gdy rodzic powie: słońce, słońce, słońce –dziecko woła: susza i uciekają pod ścianę. Gdy powie: wiatr – stoi w rozkroku, poruszając rękami uniesionymi ku górze. Gdy rodzic powie: wiatr, wiatr, wiatr – dziecko z rodzicem chowa się w jednym, wspólnie wyznaczonym miejscu.
Wykonały:
K.Szaforska A. Szcześniak
R. Sosnowska M. Puchała E. Kłopotowska
Odnośniki
Informacje kontaktowe
imię i nazwisko inspektora: Łukasz Kalinowski Inspektor Ochrony Danych |