Menu

nauczanie zdalne 15.06-30.06.2020

Zadania dla dzieci 5-6 letnich

Temat: Gra Guess the flashcard.

Cele:

  • Rozpoznawanie i nazywanie przedmiotów i postaci związanych z historyjką Goldilocks.
  • Kluczowe słownictwo i struktury: Bed - łózko, chair - krzesło, bow l- miseczka, bear - miś
  • Słownictwo I struktury powtarzane :Big, small, yellow, red, blue, green, liczby 1– 10.

Główne zadania:

1.Piosenka Hello Cheecky- śpiewanie i odgrywanie treści, link do piosenki :https://www.you1 - tube.com/watch?v=2-NWFCsh_RI

2.Rymowanka Cheeky’s jungle gim – wykonuj odpowiednie gesty I zachęć dziecko by Cię naśladowało.

Stand up 1,2,3

Turn around 1,2,3

Clap your hands. 1,2,3

Eat a biscuit

Eat an ice cream

Eat a cake

Eat a sandwich

Make a circle

Sit down 1,2,3

Sleep1,2,3

3. Utrwalenie słów bear, chair, bowl, bed – powiedz Cheeky has brought a friend with him today.
He’s sleeping. Podnieś worek do ucha I naśladuj odgłos chrapania.

Powoli wyjmij z worka karte obrazkową z misiem. Powiedz Look! A bear! Potrzyj oczy misia , jakby właśnie  się obudził i jego głosem powiedz Hello! Poproś by dziecko odpowiedziało Hello!

Wskaz kartę z misiem i powiedz What colour is the bear? Is he red? Poproś dziecko by powiedziało No!

 Powtórz pytanie dla koloru żółtego, niebieskiego oraz zielonego. Powiedz Brown! The bear is brown!

Wyjaśnij dziecku, że miś zabrał ze sobą parę przedmiotów. Powoli wyjmij z worka jedna kartke obrazkową i powiedz Look! It’s a chair. Zachęć dziecko by powtórzyło ćwiczenie za Tobą. Powtórz to samo dla miski oraz łóżka.

Rozłóż karty w kółku obrazkami do góry. Wskaż krzesło i powiedz: chair, a potem udawaj, że na nim siadasz. Powtórz ćwiczenie dla czynności spania w łóżku i jedzenia z miski.

4. Słuchanie ze zrozumieniem i odgrywanie treści historyjki Goldilocks link: https://www.youtube.com/watch?v=iR2M0QuLPZs&t=9s

5.Piosenka numbers https://www.youtube.com/watch?v=DR-cfDsHCGA  odgrywanie treści piosenki.

6.Historyjka słuchanie i odgrywanie treści historyjki , link https://www.youtube.com/watch?v=oSEFegIcB-g

7.  Zagrajcie w Guess the flashcard – Połóż w kółku karty obrazkowe przedstawiające łóżko, krzesło i misia obrazkami do góry. Poproś dziecko by uważnie przyjrzało się kartom obrazkowym. Następnie odwróć karty obrazkami do dołu.

Wskaż jedną z kart i zapytaj: What is it? Zachęć dziecko, by odgadło, co przedstawia wskazana karta. Odsłoń kartę. Jeśli dziecko zgadło powiedz. Well done! A (bed)! I pozostaw karte obrazkiem do góry. Zagraj w grę kontynuując dopóki wszystkie karty nie zostaną odsłonięte.

8.Piosenka Bye- bye Cheeky 1 - śpiewanie i odgrywanie treści.Link do piosenki:  https://www.youtube.com/watch?v=vyxrwjQrkPg

Zachęcam rodziców do korzystania ze strony wydawnictwa macmillan dla rodziców link: https://downloads.macmillan.pl/strefaucznia/cheeky-monkey-1-poradnik-dla-rodzicow.pdf

good luck

Grażyna Sobiecka-Pietras

Wróć

Odnośniki

Informacje kontaktowe

 

imię i nazwisko inspektora: Łukasz Kalinowski 

Inspektor Ochrony Danych
adres e-mail: inspektor@cbi24.pl

Polskie Radio Dzieciom
[obiekt mapy] Mapa dojazdu